Edyta Stanek ukończyła Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej, zdobywając tytuł magistra inżyniera w 2005 roku. Brała udział w licznych kursach i szkoleniach z zakresu controllingu i zarządzania, w tym w programie „The Bulletproof Managers” doskonalącym umiejętności menedżerskie. Jest autorką i współautorką artykułów naukowych z dziedziny fotowoltaiki.
Do 31 maja 2012 roku współprowadziła ML System w formie spółki jawnej, a od 1 czerwca 2012 do 30 czerwca 2015 pełniła funkcję prezesa zarządu ML System jako spółki z o.o. W okresie od 1 lipca 2015 do 3 lutego 2021 była przewodniczącą rady nadzorczej ML System, a następnie, od 3 lutego 2021 do 20 maja 2024, wiceprezesem zarządu odpowiedzialnym za aspekty produkcyjne. Po rozszerzeniu zarządu w maju 2022 roku odpowiadała również za inwestycje w spółce.
Od 30 czerwca 2022 pełni funkcję prezesa zarządu ML System, Inc. z siedzibą w Delaware, USA, spółki zależnej ML System, zajmującej się rozwojem sprzedaży produktów BIPV oraz technologii Nowej Ery Kwantowej na rynku amerykańskim.
Edyta Stanek posiada bogate doświadczenie w operacyjnym zarządzaniu projektami, w tym jako kierownik zespołu badawczego w latach 2012–2014. Z sukcesem realizowała strategiczne projekty badawcze, inwestycyjne oraz związane z jakością obsługi klienta. Odegrała kluczową rolę w transformacji ML System z firmy budowlanej w przedsiębiorstwo produkcyjne oraz w uzyskaniu zezwoleń w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec. Do 30 listopada 2017 roku była także kierownikiem transferu technologii w spółce.
Przedsiębiorca i lider innowacyjnego biznesu
Kariera i początki działalności
Dawid Cycoń ukończył Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał przez blisko dwie dekady w branży sprzedaży i marketingu, pracując m.in. w spółkach Optimus S.A., FAKRO oraz w międzynarodowej firmie Reynaers.
ML System – od start-upu do spółki giełdowej
W 2007 roku współtworzył spółkę ML System S.A., którą w kolejnych latach przekształcił w jednego z najbardziej innowacyjnych producentów technologii fotowoltaicznych w Europie. W latach 2015–2024 pełnił funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego, a obecnie działa jako Wiceprezes Zarządu i pełnomocnik ds. strategii i rozwoju rynku.
Pod jego kierownictwem spółka odniosła liczne sukcesy biznesowe, m.in.:
Wdrażanie innowacji jako motor wzrostu
Dzięki wizji i konsekwencji Dawida Cyconia ML System z niewielkiej spółki stał się firmą o strategicznym znaczeniu dla transformacji energetycznej. Z jego inicjatywy powstało Fotowoltaiczne Centrum Badawczo-Rozwojowe, które przyczyniło się do komercjalizacji technologii rozwijanych we współpracy z międzynarodowymi ośrodkami badawczymi.
Rezultatem tych działań było uzyskanie 11 patentów, 6 wzorów przemysłowych i 4 wzorów użytkowych, które zwiększyły wartość spółki oraz umocniły jej pozycję konkurencyjną na rynku globalnym.
Aktywność doradcza i pozycja w środowisku biznesowym
Dawid Cycoń, oprócz prowadzenia działalności gospodarczej, angażował się w gremia doradcze i inicjatywy wspierające rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Uczestniczył w seminariach poświęconych przyszłości energetyki organizowanych przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego, był członkiem Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie Andrzeju Dudzie, a obecnie zasiada w Radzie Emitentów Giełdowych przy Prezesie GPW Tomaszu Bardziłowskim.
Nagrody i wyróżnienia
W 2022 roku został laureatem nagrody Polskiej Rady Biznesu – „Biznesowy Oskar” w kategorii Sukces za realizację projektu biznesowego o przełomowym znaczeniu dla polskiego rynku technologii energetycznych.
Podsumowanie
Dawid Cycoń to przedsiębiorca, którego wizja i determinacja pozwoliły zbudować spółkę łączącą innowacyjność z sukcesem rynkowym. Dzięki jego przywództwu ML System zyskał reputację firmy, która nie tylko rozwija przełomowe technologie, ale również skutecznie wdraża je w biznesie i na rynkach kapitałowych. Jego kariera stanowi przykład, jak konsekwentne inwestowanie w innowacje może przynieść trwały sukces gospodarczy i międzynarodowe uznanie.
Piotr Solorz jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i uzyskał tytuł magistra prawa i magistra geografii. Radca prawny. Od 5 stycznia 2018 r. jest członkiem Rady Nadzorczej, od 3 lutego 2021 r. pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Jest m.in. członkiem zarządu i wspólnikiem ADDVENTURE spółka z o.o. w Krakowie, wspólnikiem ADDVENTURE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i Wspólnicy sp.k. w Krakowie, zastępcą przewodniczącej rady nadzorczej Mercator Medical S.A. w Krakowie. W przeszłości był m.in. członkiem zarządu Domu Maklerskiego PENETRATOR S.A. w Krakowie (obecnie TRIGON Dom Maklerski S.A.), członkiem rady nadzorczej PENETRATOR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. w Krakowie, członkiem rady nadzorczej INTERSPORT POLSKA S.A. w Krakowie.
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, Kierunek Zarządzanie i Marketing. W październiku 2005 r. została wpisana do rejestru biegłych rewidentów prowadzonego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów (numer: 10546). W czerwcu 2007 r. zdała egzamin dyplomowy ze znajomości międzynarodowej sprawozdawczości finansowej akredytowany przez ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Członkini stowarzyszenia ACCA w dziedzinie finansów, księgowości oraz zarządzania. Współpracuje jako biegły rewident z firmami audytorskimi. Jest członkiem Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie S.A. oraz Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Ząbkach Sp. z o.o. Do 2013 r. pełniła funkcję członka Rady Nadzorczej Miejskiego Centrum Sportu w Ząbkach Sp. z o.o. oraz Lokalnego Funduszu Pożyczkowego Samorządowa Polska Ząbki Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej, magister zarządzania i marketingu, doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie (Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania), doktor habilitowany nauk o zarządzaniu i jakości (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Ekonomii). Ponadto ukończył studia podyplomowe z zakresu Audytu, Kontroli Zarządczej i Rachunkowości (Szkoła Główna Handlowa, 2021) oraz z zakresu Zarządzania Finansami (Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, 2000).
Obecnie Marek Dudek pełni funkcję Dziekana Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej, Prezesa Zarządu PWPT-O Manager Spółka z o.o., oraz Pełnomocnika Zarządu ds. wdrażania postępu technicznego i organizacyjnego w Kopalni Soli Wieliczka. W przeszłości Marek Dudek zajmował stanowiska Członka Rad Nadzorczych Spółki Tauron Wydobycie, Grupa Tauron (2016-2017), oraz Spółki Nitroegr, Grupa KGHM (2014-2016).
Działalność wykonywana przez Marka Dudka poza przedsiębiorstwem Emitenta nie stanowi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności wykonywanej w przedsiębiorstwie Emitenta. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Marek Dudek nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu oraz nie został wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.
Radosław Krawczyk jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Finanse i Bankowość), Executive MBA IAE Aix-en-Provence (Francja), studiów podyplomowych z zakresu technologii blockchain w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Radosław Krawczyk jest doświadczonym liderem biznesowym, łączącym kompetencje strategicznego menedżera (CEO) z ekspercką wiedzą i praktyką w zarządzaniu finansami (CFO). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w kierowaniu złożonymi organizacjami, głównie w sektorze logistycznym, biotechnologicznym oraz przetwórstwa przemysłowego. W ramach struktur grupowych koordynował projekty i spółki operujące w kilku krajach UE, w tym w Niemczech, Chorwacji, Czechach i na Węgrzech.
Od 2024 r. CFO Grupy spółek rodziny Zakrzewskich
2021 – 2024 CFO Captor Therapeutics S.A.
2020 – 2021 Doradca właściciela i Interim CFO Done Deliveries sp. z o.o.
2020 Prezes Zarządu (CEO) Deutsche Binnenrederei (Berlin)
2017 – 2020 Prezes Zarządu (CEO) i Członek Zarządu ds. Finansowych (CFO) OT Logistics S.A.
2009 – 2017 Dyrektor Finansowy Grupy PKP CARGO
2016 – 2017 Członek Zarządu PKP CARGO CONNECT GmbH (Hamburg)
2015 – 2016 Członek Zarządu (CFO) PKP CARGO CONNECT sp. z o.o.
2007 – 2009 Naczelnik Wydziału Zarządzania Finansami Grupy PKP CARGO
2003 – 2007 Specjalista Wydziału Zarządzania Finansami Grupy PKP CARGO
Jako CEO OT Logistics S.A. odpowiadał za opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju całej grupy kapitałowej, zarządzanie kryzysem finansowym, wdrażanie planu naprawczego, redukcję kosztów, konsolidację spółek zależnych, a także komunikację z inwestorami i nadzór właścicielski. Prowadził transakcje M&A oraz nadzorował inwestycje i procesy restrukturyzacyjne przy zachowaniu zgodności z ładem korporacyjnym spółek publicznych. Jako CFO zrealizował szereg projektów w obszarze finansów strategicznych, controllingu, zarządzania płynnością i kapitałem obrotowym, podatków, audytu oraz relacji inwestorskich. Był odpowiedzialny m.in. za centralizację funkcji finansowych w grupach kapitałowych, wdrożenie systemów ERP i polityk zakupowych, wprowadzenie cen transferowych oraz optymalizację kosztową.
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, pełniąc funkcje przewodniczącego i członka komitetów audytu.
Posiada praktyczną znajomość standardów międzynarodowego raportowania (IFRS), zasad nadzoru korporacyjnego na rynkach zagranicznych oraz prowadzenia relacji z instytucjami finansowymi i funduszami inwestycyjnymi w wielu jurysdykcjach.
Zgodnie ze złożonym oświadczenie, działalność wykonywana przez Radosława Krawczyka poza przedsiębiorstwem Emitenta nie stanowi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności wykonywanej w przedsiębiorstwie Emitenta. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Radosław Krawczyk nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej ani nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu i nie został wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.
Leszek Mierzwa jest Absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (mgr inż., kier. Górnictwo i Geologia) oraz studiów International MBA (UEK, St. Gallen Business School) i studiów w zakresie rachunkowości i finansów ACCA (CET).
Przez ponad 17 lat kierował pionami nadzoru właścicielskiego w dużych grupach kapitałowych (KGHM Polska Miedź SA, Iberia Motor Capital Group), odpowiedzialny za procesy restrukturyzacji i modelowania struktur holdingowych. Posiada bogate doświadczenie w obszarze relacji inwestorskich na globalnym rynku kapitałowym. W latach 2019 – 2023 był doradcą w Grupie Lotos SA i Gaz-System SA. W okresie 2018 – 2022 wykładał problematyki ładu korporacyjnego na WZ AGH Kraków.
Ma bogate doświadczenie związane z bezpośrednim nadzorem korporacyjnym – pracą w radach nadzorczych ponad 20 spółek, różnorodnych pod względem struktury właścicielskiej, obszarów działalności, w tym działających w innych jurysdykcjach, m.in.: Logis SA (2003 – 2005), Telefonia Dialog SA (2007 – 2008), Nitroerg SA (2011 – 2016), Bipromet SA (2010 – 2016), KGHM TFI SA (2010 – 2013), Lotos Exploration _ Production Norge AS (2019 – 2021). Ostatnio niezależny członek RN i członek komitetu audytu giełdowej spółki TIM SA (2018 – 2024).
W oparciu o złożone oświadczenia Emitent ocenia, że Aneta Cwynar, Marek Dudek oraz Leszek Mierzwa, spełniają wymogi niezależności w rozumieniu art. 129 ust. 3 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089), jak również kryteria niezależności określone w załączniku II do Zalecenia Komisji z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych lub będących członkami rady nadzorczej spółek giełdowych i komisji rady (nadzorczej) (2005/162/WE) (Dz.U.UE.L.2005.52.51 z dnia 25 lutego 2005r.). Aneta Cwynar spełnia ponadto wymóg posiadania wiedzy i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych.